25 Ocak 2011 Salı

Sevgi Bağı: Sıradışı Bir Kedi Hikayesi



Kitapçıya girdiğimde, dikkatimi çeken bütün kitapları incelerim tek tek, okurum arkasında ne yazıyor, kim ne demiş bu kitap için diye... Eğer bir kitap elime ikinci veya üçüncü defa geldiyse istemsizce "vardır bunda bir şey" deyip alırım kesin o kitabı, ve aldıklarımdan da hiç pişmanlık duymam... Geçen gün girdim yine kitapçıya, kafama koydum kendime bir ödül vereceğim, biraz dinlenmeyi hakettim çünkü... Elim iki veya üç defa istemsizce gitti bu kitaba, dışı çok ilgi çekici, yazılanlar çok güzel... Başka kitapları inceledim ama gözüm bunda kaldı bir kere... Sevdiceğime dönüp "tamam ben bunu alıyorum" dedim, eve gelince de hemen okumaya başladım. 
Bir kere dili akıcı, yazar Gwen Cooper kendi kedisi olan gözleri görmeyen Homeros'u ve kendisine kattıklarına dair çok güzel şeyler paylaşmış, bizim göremediklerimizi görmüş... Fotoğraflarda görüyorsunuz zaten, dışının dikkat çekici olduğu kadar içi de dikkat çekici, sayfa numaralarının iki yanında da kedi patisi var:) Okumayanlar alıp okusunlar, ama çok fazla bir beklenti içinde olmasınlar derim ben; çünkü benim beğendiğimi beğenmeyenler olabilir, beklentisini çok yüksek tutup da "ayh bu ne ya" diyenler de olabilir... Ama bence okunması gereken kitaplar arasında yer alıyor bu kitap, ben yeri geldi güldüm yeri geldi duygusallaştım ve yeri geldi sorguladım... Alıp okuyun çünkü sevginin/azmin/hayatın ne olduğuna dair bir kez daha düşündürür belki... 
.
* Bir insan ve bir kedi arasında yaşanabilecek en dokunaklı ve yürekten sevginin portresi... Gözleri görmeyen kedi Homeros, aşılması zor güçlüklerle karşı karşıya geldiği halde hayata sımsıkı tutunuyor ve sevgi arayışı hiç dinmiyor. Cesaret, azim ve sevgiye dair büyüleyici, bir o kadar da neşeli kedi masalı. (Susan Richards)
 .
* O kedi yavrusunu ilk gördüğümde, genç bir kadının uzattığı avuçlarının içinde, ufacık, siyah bir tüy yumağıydı. Herhangi bir yavru kediden farksız görünüyordu, ta ki başını kaldırıp, başından kuyruğuna sadece on santimlik bir canlı için, son derece etkileyici bir sesle miyavlayana kadar... (sf: 7)
 .
* Onun başına kötü hiçbir şey gelmesine izin vermeyeceğime söz vermiştim, bu sözümü tutabilmek için yıllardır elimden gelen her şeyi yapmıştım ama sonunda tökezlemiştim. O anda anladım ki bu, doğası gereği, tutulması imkansız bir sözdü. Birisini sevebilirdiniz, onu aklınıza gelen herşeyden korumaya çalışabilirdiniz ama hayatın onlara yaptıklarına engel olamazdınız... (sf: 353)
.

10 yorum:

biyasimadahagirdim dedi ki...

merak ettim kitabı..körmüymüş bir de kedisi:(
kapak ve sayfalardaki pati detayı güzel olmuş:)

adaşehir dedi ki...

biyasimadahagirdim; evet gözleri yok, tamamen yok yani, kör olduğunun farkında değil... Ama okuduktan sonra simsiyah kedileri seven ben, böyle bir kedim olsun istedim, evet bakımı çok zor ama istedim... arka kapakta da pati izleri vardı ama çekmedim:)

biyasimadahagirdim dedi ki...

kara kedi uğursuz falan derler ya hep ben de aksine çok severdim :)

adaşehir dedi ki...

biyasimadahagirdim; çocukluğumda arkadaşlarım da derlerdi "kara kedi uğursuzluk getirir, saçını tut" falan derlerdi hatta:) E öyleymiş madem peki deyip yapardım:) Ama belli bir yaşa gelince artık kara kedileri sevmeye başladım, seviş o seviş yani:) Hatta atları da severim misal (her ne kadar pek yaklaşamasam da:) ve bir atım olursa simsiyah olsun isterim, beyazlık olacaksa illa iki gözünün arasında yani alnında beyaz bir leke olabilir:) Siyah İnci demeliyim ben ona:) Hayalin de böylesi:)

biyasimadahagirdim dedi ki...

:))) hayal gücü süper:)
hatta o altının ortasında beyaz olan simsiyah atın üzerinde prens olsun, beyaz atlı değil siyah atlı olsun daha karizmatik hahaha:)

adaşehir dedi ki...

biyasimadahagirdim; böyle de güzel hayal kurarım işte :) O simsiyah atın üzerinde Benim Prensim Hayatımın Anlamı Sevdiceğim olsun :) :)

Moda ve Hobi Perisi dedi ki...

kıyamam ben o kediye:(okunacaklara not edildi.Teşekkürler

adaşehir dedi ki...

moda ve hobi perisi; canım kitabı okuyunca kör olduğu için üzgün bir kedi ve sahibi ile karşılaşmayacaksın, hayretler içinde kalma olasılığın yüksek, çünkü kedi Homeros çok hareketli:) en yakın zamanda okuman dileğiyle, rica ederim canım:) sevgiler...

Unknown dedi ki...

cok enteresan bi kitaba benziyo ! =)

adaşehir dedi ki...

Sena; evet canım:) "Homeros benim olsun mu, lütfen lütfen" moduna geçme olasılığın yüksek:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...