18 Ağustos 2013 Pazar

{Müge'nin Peynirli Keki}

Bu kekin tarifini arkadaşımdan aldım ve kekin ismine de onun adını verdim :)
Arkadaşım yaptığında bayılarak yediğim ama benim ilk defa yaptığım bu keke misafirerimiz de bayıldı.
Duyan herkes ilk önce peynirli kek mi olurmuş dese de sonuçtan memnun kalıyorlar :)
Ayrıca içindeki dereotu farklı bir tat katıyor.


Malzemler:
*3 yumurta
*1 su bardağı yoğurt
*1 su bardağı margarin-sıvı yağ karışımı
*3,5 su bardağı un
*1,5 çay kaşığı kabartma tozu/karbonat (ben 1 paket kabartma tozu kullandım)
*150 gr. (4,5 kibrit kutusu) sert beyaz peynir (ben Balıkesir Peyniri kullandım)
*1 demet dereotu
*1 çay kaşığı çörek otu
*2,5 çay kaşığı tuz

Yapılışı:
*35-40 cm çapında bir kek kalıbını yağlayıp unlayın. Fırını 180 derece ayarlayıp önceden ısıtın. Bir kaba yumurta, yağ ve yoğurdu alın. Bu karışımdan 2 yemek kaşığı üzerine sürmek için ayırın. Kabartma tozu ile elenmiş un, rendelenmiş peynir, kıyılmış dereotu ve tuzu ilave edin. Karışımı kalıba dökün. Ayırdığımız 2 yemek kaşığı karışımı üzerine sürün. Çörek otuyla süsleyin. Fırına verin.

{Bon Appetite!}



4 yorum:

Nebihan Akça dedi ki...

Ben de öyle demiştim ta ki öğretmenimiz bize patatesli kek getirene kadar. Olmaz dememek lazım, Oluyomuş ki yapılıyo :)Elinize sağlık :))

adaşehir dedi ki...

Nebihan AKÇA; :) yeniliklere açık olmak lazım sanırım :) teşekkür ederim :)

Bir garip yolcu dedi ki...

Ablam evlenmeden önce yapardı. Çok severdim. Bu günlerde de annemi bir türlü ikna edemiyorum yapmaya, sevmiyormuş. 6-7 yıl oldu yapmayalı görünce canım istedi ellerinize sağlık

adaşehir dedi ki...

Hacer Dayi; :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...